شرکت مشاوران کاوش برای اجرای تحقیق با توجه به تمام شرایط موجود از روشهایی که باعث کمترین خطا در تحقیق می شود استفاده می کند . بطور کلی تحقیقات بازار روشهای مختلفی دارد که بر دو اساس استوار است . تحقیق بر اساس اهداف تحقیق و تحقیق بر اساس روش جمع آوری اطلاعات

1-    تحقیقات بر اساس اهداف تحقیق شامل موارد ذیل می باشد

·  تحقيقات در مورد وضعيت بازار

·  سهم بازار ، شناخت رقبا و .

·  گروه بندي وتقسيم بندي مشتريان

·  تعيين جايگاه شرکت / محصول در بازار از ديدگاه مصرف کنندگان

·  رضايت سنجي و بررسي نيازها ، خواستها و ترجيحات مصرف کنندگان

·  بررسي علت و انگيزه خريد مصرف کنندگان و عادات موثر در مصرف کالاها

·  تجزيه و تحليل و پيش بيني فروش

·  تحقيقات در مورد محصول

·  تحقيق در مورد پیش برد فروش ( تبليغات – سمپلینگ و پروموشن - .)

·  تحقيقات در مورد توزيع محصول

·  تحقيقات در مورد قيمت محصول

·  تحقیقات در خصوص برندینگ ( ارزش ویژه برند - تصویر برند - شخصیت برند و. )

·  تحقیقات در خصوص برنامه تبلیغاتی ( اثر بخشی تبلیغات – رسانه و پیام های تبلیغاتی - کمپین تبلیغاتی )

·  تحقیقات در خصوص بازاریابی الکترونیکی ( استراتژیهای و برنامه های بازاریابی الکترونیکی ) 
·  تحقیقات در خصوص وفاداری مشتریان

·  تحقیقات در زمینه ارتباط با مشتریان

2-  تحقیقات بر اساس روشهای جمع آوری اطلاعات

·         تحقیقات اکتشافی ( کشف مسائل – شناخت شاخص ها و عوامل )

·         تحقیقات توصیفی ( اندازه گیر عوامل )

·         تحقیقات آزمایشی ( آزمایش تاثیر عوامل مستقل بر وابسته )

3- روشها و ابزارهای  جمع آوری اطلاعات

·         گروه متمرکز )کانونی) -focus group

·         مصاحبه های عمیق و نیمه عمیق  ( ظبط صدا و)

·         مطالعات کتابخانه ای ( سوابق موضوع مورد مطالعه - تجزیه و تحلیل اسناد و مدارک مرتبط با موضوع مطالعه و .)

·         مطالعات داده های ثانویه

·         مصاحبه مستقیم  با پرسشنامه با سوالات بسته ، باز ( بسته و باز )  

·         تلفنی ( CATI  - TI)

·         الکترونیکی ( ایمیل و)

·         با استفاده از ابزارهای الکترونیکی ( موبایل . تبلت و.) و نرم افزارهای مرتبط

·         مشاهده و یادداشت

·         شبکه های اجتماعی  ( لینکدین – فیس بوک – تلگرام -)

·         تحقیق بصورت آزمون سنجش برای پرسشنامه های تعداد بالا ( نرم افزار به همراه اسکن پرسشنامه )

·         و

تحقیق بازاریابی در حقیقت یعنی اجرای اصول علمی تحقیق در حوزه بازاریابی با هدف کسب اطلاعات بر اساس مشکلات و مسائلی که مدیریت شرکت با آن مواجه می باشد که مسائل وما جنبه منفی ندارد زیرا در بیشتر مواقع شرکتها در شرایط مناسبی هستند ولی برای توسعه کسب و کار خود نیاز به تحقیق و شناسایی فرصتهای بازار دارند . از اینرو تحقیق یا برای حل مشکلات فعلی یا برای توسعه برای رشد شرکت می باشد . برای اجرای تحقیقات بازاریابی نیاز است که بر اساس مشکلات و مسائل مدیریتی مساله تحقیقی بیان شود و برای مساله تحقیق اهداف تحقیق و برای اهداف تحقیق سوالات تحقیق و برای سوالات نیازهای اطلاعاتی مرتبط تعیین شود و برای نیازهای اطلاعاتی متغیرها و جامعه آماری مشخص گردد و برای جامعه آماری با توجه به نوع متغیرها ابزار سنجش طراحی می شود که در آخر با روش های نمونه گیری اطلاعات از جامعه آماری بدست امده و با روشهای اماری و تحلیلی تجزیه و تحلیل صورت می گیرد و در نهایت از متغیر ها به سوالات پاسخ داده می شود و از سوالات اهداف برآورده می شود و با اهداف مساله اصلی پاسخ داده شده و در نهایت راه حل مشکل پیشنهاد می گردد. به عبارتی تحقیق برای این است که از مشکل به راه حل نرویم که این بزرگترین اشتباه انسان است . زیرا باعث سعی و خطاهای بیشماری می شود که ریسک سرمایه گذاری را افزایش داده که می تواند باعث فروپاشی کل سیستم کسب و کار گردد بنا بر مطالب بیان شده گفتن روشهای تحقیق به عنوان خدمات شرکت به نوعی نشان داده ابزارهای تحقیق است که کاملا درست نیست . زیرا هدف کارفرما رسیدن به واقعیت است نه ابزار رسیدن به واقعیت .

 


شرکت مشاوران کاوش تحقیق ,اساس ,های ,بازاریابی ,اهداف ,مورد ,بر اساس ,می شود ,و برای ,در مورد ,تحقیق و ,اساس اهداف تحقیقمنبع

مشاوره گواهینامه ایزو

مشاوره تحقیقات بازاریابی

واحد HSEE شرکت مشاوران کاوش

معتبرترین شرکت تحقیقات بازاریابی

مشاوره گواهینامه ایزو

مشاوره تحقیقات بازاریابی

واحد HSEE شرکت مشاوران کاوش

مشخصات

آخرین جستجو ها

چگونه از رینگ لایت ها برای زیبایی تصاویر خود استفاده کنیم؟ خرید لوازم یدکی بیل مکانیکی ارزان اخبار و حواشی داغ کوادکوپتر ها سئو در ایران آهنگ جدید ایرانی دبیرستان دوره اول گلشن راز تبریز پرس اکستروژن هر چی که بخوای آموزش تبخ پاستا تمنا