معتبرترین شرکت تحقیقات بازاریابی شرکتی است که خدمات گسترده ای در تمام زمینه های اجزای تحقیقات بازاریابی را ارائه نموده و مجوز رسمی وزارت صنعت، معدن و تجارت را داشته باشد.
شرکت مشاوران کاوش برای اجرای تحقیق با توجه به تمام شرایط موجود از روشهایی که باعث کمترین خطا در تحقیق می شود استفاده می کند . بطور کلی تحقیقات بازار روشهای مختلفی دارد که بر دو اساس استوار است . تحقیق بر اساس اهداف تحقیق و تحقیق بر اساس روش جمع آوری اطلاعات
1- تحقیقات بر اساس اهداف تحقیق شامل موارد ذیل می باشد
· تحقيقات در مورد وضعيت بازار
· سهم بازار ، شناخت رقبا و .
· گروه بندي وتقسيم بندي مشتريان
· تعيين جايگاه شرکت / محصول در بازار از ديدگاه مصرف کنندگان
· رضايت سنجي و بررسي نيازها ، خواستها و ترجيحات مصرف کنندگان
· بررسي علت و انگيزه خريد مصرف کنندگان و عادات موثر در مصرف کالاها
· تجزيه و تحليل و پيش بيني فروش
· تحقيقات در مورد محصول
· تحقيق در مورد پیش برد فروش ( تبليغات – سمپلینگ و پروموشن - .)
· تحقيقات در مورد توزيع محصول
· تحقيقات در مورد قيمت محصول
· تحقیقات در خصوص برندینگ ( ارزش ویژه برند - تصویر برند - شخصیت برند و. )
· تحقیقات در خصوص برنامه تبلیغاتی ( اثر بخشی تبلیغات – رسانه و پیام های تبلیغاتی - کمپین تبلیغاتی )
· تحقیقات در خصوص بازاریابی الکترونیکی ( استراتژیهای و برنامه های بازاریابی الکترونیکی )
· تحقیقات در خصوص وفاداری مشتریان
· تحقیقات در زمینه ارتباط با مشتریان
2- تحقیقات بر اساس روشهای جمع آوری اطلاعات
· تحقیقات اکتشافی ( کشف مسائل – شناخت شاخص ها و عوامل )
· تحقیقات توصیفی ( اندازه گیر عوامل )
· تحقیقات آزمایشی ( آزمایش تاثیر عوامل مستقل بر وابسته )
3- روشها و ابزارهای جمع آوری اطلاعات
· گروه متمرکز )کانونی) -focus group
· مصاحبه های عمیق و نیمه عمیق ( ظبط صدا و)
· مطالعات کتابخانه ای ( سوابق موضوع مورد مطالعه - تجزیه و تحلیل اسناد و مدارک مرتبط با موضوع مطالعه و .)
· مطالعات داده های ثانویه
· مصاحبه مستقیم با پرسشنامه با سوالات بسته ، باز ( بسته و باز )
· تلفنی ( CATI - TI)
· الکترونیکی ( ایمیل و)
· با استفاده از ابزارهای الکترونیکی ( موبایل . تبلت و.) و نرم افزارهای مرتبط
· مشاهده و یادداشت
· شبکه های اجتماعی ( لینکدین – فیس بوک – تلگرام -)
· تحقیق بصورت آزمون سنجش برای پرسشنامه های تعداد بالا ( نرم افزار به همراه اسکن پرسشنامه )
· و
تحقیق بازاریابی در حقیقت یعنی اجرای اصول علمی تحقیق در حوزه بازاریابی با هدف کسب اطلاعات بر اساس مشکلات و مسائلی که مدیریت شرکت با آن مواجه می باشد که مسائل وما جنبه منفی ندارد زیرا در بیشتر مواقع شرکتها در شرایط مناسبی هستند ولی برای توسعه کسب و کار خود نیاز به تحقیق و شناسایی فرصتهای بازار دارند . از اینرو تحقیق یا برای حل مشکلات فعلی یا برای توسعه برای رشد شرکت می باشد . برای اجرای تحقیقات بازاریابی نیاز است که بر اساس مشکلات و مسائل مدیریتی مساله تحقیقی بیان شود و برای مساله تحقیق اهداف تحقیق و برای اهداف تحقیق سوالات تحقیق و برای سوالات نیازهای اطلاعاتی مرتبط تعیین شود و برای نیازهای اطلاعاتی متغیرها و جامعه آماری مشخص گردد و برای جامعه آماری با توجه به نوع متغیرها ابزار سنجش طراحی می شود که در آخر با روش های نمونه گیری اطلاعات از جامعه آماری بدست امده و با روشهای اماری و تحلیلی تجزیه و تحلیل صورت می گیرد و در نهایت از متغیر ها به سوالات پاسخ داده می شود و از سوالات اهداف برآورده می شود و با اهداف مساله اصلی پاسخ داده شده و در نهایت راه حل مشکل پیشنهاد می گردد. به عبارتی تحقیق برای این است که از مشکل به راه حل نرویم که این بزرگترین اشتباه انسان است . زیرا باعث سعی و خطاهای بیشماری می شود که ریسک سرمایه گذاری را افزایش داده که می تواند باعث فروپاشی کل سیستم کسب و کار گردد. بنا بر مطالب بیان شده گفتن روشهای تحقیق به عنوان خدمات شرکت به نوعی نشان داده ابزارهای تحقیق است که کاملا درست نیست . زیرا هدف کارفرما رسیدن به واقعیت است نه ابزار رسیدن به واقعیت .